Pravidlo enviro-ekonomického klínu
2011-01-04
a pak 2012-04-24
Tak, povšiml jsem si toho, že jedním z úspěšných způsobů prosazení enviromentálně prospěšné technologie nebo výrobku je "se na něm napakovat." Postup prosazení enviromentálně rozumného řešení pak vypadá asi takto:
- Přijde firma, která vytáhne starou věc a nebo aplikuje nějakou novou technologii.
- Investuje, udělá reklamu a humbuk kolem.
- Výrobek se stane mainstreamem a chytne se nové módy eko/bio života.
- Firma se napakuje, protože prodává předražený produkt.
Ale dále následují pozitiva. Za touto první firmou jde mnoho menších firem, také s vidinou velkých zisků, ale tyto si už konkurují, takže cena produktu klesá a ten se dostává do více domácností. Takovýto vývoj čekám u SodaStreamu, E-book čteček, Bio-odbouratelných plastů, hybridních aut apod.